tisdag 2 februari 2010

Kladdiga chokladmuffins

När jag kom hem efter skolan idag fick jag sådan lust efter att baka, så nu finns det fullt av Chokladmuffins med glasyr i kylen, mums.


Du behöver:
3 Ägg

4,5 dl Socker

2 tsk Van
iljsocker
1,5
krm Salt
2,5 dl Mjöl
0,75 dl Kakao
150 gr Smält smör


Glasyr:
100 gr Margarin

4 msk Socker

2 tsk Mjöl
4 tsk Kakao

1 dl Grädde
1 dl Mjölk


Rör ägg och socker poröst. Tillsätt resten av ingredienserna. Klicka ner i muffinsformarna! Gräddas i 15 min i 160°C. Blanda glasyrens ingredienser. Koka i 3 min, rör hela tiden. Fyll en msk glasyr i varje färdiggräddad muffinsform. Pudra över florsocker när de svalnat. Sätt in i frysen en stund före servering.


4 kommentarer:

  1. Hejsan! Tack för din rara kommentar. Mums vad det ser gott ut med chokladmuffins, måste nog baka några jag med imorgon efter jobbet :-) Tack för att du delar med dig av receptet. Kram Paula

    SvaraRadera
  2. MUMS! När får man komma? Blev sååå sugen på coklad nu! Tack rara du för dina snäll ord på min blogg! Fint det blev med textandet,så duktig du är!

    Kram Maria

    SvaraRadera
  3. Åh gud det såg smarrigt ut. Jag som försöker hålla ige, hmmm.

    Tack för din gulliga kommentar hos mig.
    Vad glad jag blir. Nu ska jag kika vidare i din fina blogg.

    Kram kram
    Marit

    SvaraRadera