fredag 15 januari 2010

Presentation

Ja, jag kan ju kanske börja med att berätta det mesta lite kortfattat. Jag och E (min fästman) flyttade till en underbar lägenhet i Nynäshamn ca. 6 mil utanför Stockholm våren-09. När vi flyttade hit var allting fallfärdigt, ingenting var renoverat sedan 70-talet inte mysigt alls. Så vi började renovera och det tog sin tid men vi är klara och jag är så gott som nöjd, klart att det alltid finns någonting man vill ändra på! Men med den lilla ekonomi man har som student och några finurliga lösningar så har vi lyckats få det mesta som vi vill ha det. Så i de första inläggen nu kommer jag att visa rum för rum med för- och efterbilder, spännande?

Jag börjar med att visa er köket, och här har det hänt mycket...

Före

Som ni ser, hemskt, röda luckor med plastknoppar, plastmatta,
minimal arbetsyta och behöver jag fortsätta?

Efter




Ja som ni ser har det hänt en hel del, det tog sin lilla tid men det är skönt att det är klart, jag skulle vilja haft en porslins-ho men det räckte inte ekonomin till tråkigt nog, men det kommer väl med tiden det också. I nästa inlägg får ni se sovrummet, så håll utkik!


12 kommentarer:

  1. Hej Emily!

    Välkommen till bloggvärlden! Å vad fint ni har, vilken förändring!*wow*

    Trevlig helg på dig å kul att ha hittat hit!

    Kram Linda

    SvaraRadera
  2. Hej Emily!
    Välkommen till bloggvärlden:) Japps, här inspireras vi av varann!
    Så fint det nya köket är, lyllosar! Försöker, dock utan resultat än så länge, övertala maken att lämna in vårt kök på ommålning...
    Tackar för din kommentar hos mig.
    Ha det gott & lycka till med bloggandet!
    Kramar Camilla

    SvaraRadera
  3. Wow Vad fint ni har det vilken skillnad.Tänk vad vit färg gör.Skitsnyggt.Har börjat följa din blogg .Blev nr 1.Skoj.Ha en mysig kväll Varmkram Rita ♥

    SvaraRadera
  4. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera
  5. Halloj!

    Tack för din kommentar. Himmel så fint alltså. Ni har gjort ett superbra jobb. Lägger till dig så jag inte missar nåt :)

    Ha en fin helg

    Kramiz Carina

    SvaraRadera
  6. Superfint! Kram. Mamma Sofie Leon

    SvaraRadera
  7. Hej
    Välkommen till blogglandia:). Såg din kommentar på en annan blogg och blev så nyfiken. Älskar renoveringsobjekt, det är det roligaste som finns. Jag länkar till dig så jag inte missar sovrummet och allt de andra. Välkommen in till mig på Berget uppe i Norr om du så vill.
    Kram
    /Sara

    SvaraRadera
  8. Åh, vilken skillnad! Och välkommen in i bloggvärlden (säger jag som själv bara bloggat i två månader, hihi!)/Camilla

    SvaraRadera
  9. hej emily!!!
    varmt välkommen in i blogglandia, härligt märklig gemenskap och massor av likasinnade!!!
    såååååååååååå fint kök, helt otroligt!
    varmkram lotten

    SvaraRadera
  10. Jätte fint, underbar blogg du har.

    Kram annica

    SvaraRadera
  11. Hej!
    Välkommen till bloggvärlden! Ni har verkligen gjort ett jättejobb i er lägenhet, köket är fantastiskt fint.
    Kram,
    Regina

    SvaraRadera
  12. Halloj!
    Jag säger som alla andra här ovan, welcome to the cyberspace! =)
    Tänk att det finns en värld här med en hel massa inspiration och underbara bloggvänner, så häftigt!
    Superfint ni får det, så skoj med projekt som man kan utforma precis som man vill ha det =)
    Önskar dig en toppenhelg
    Kramar Anna

    SvaraRadera